close

Tanácsok idegőrlő reggeli rosszullétek esetére

A legtöbb nő esetében a várandósság első jeleinek egyike a gyomor környékéről induló hányinger. Rendszerint azonban nincs félelemre ok: ez ugyanis nem más, mint a reggeli rosszullét. Nem túl kellemes dolog, de ha megfogadod tanácsinkat, könnyebben átvészelheted.

A reggeli rosszullétek oka a vércukorszint leesése és/vagy a terhességi hormonok szintjének ingadozása. Sajnos, nincs ellene csodaszer – de néhány praktika segíthet a kellemetlenségek enyhítésében.

• Egyél gyakran kevesebbet. Próbálj minden két-három órában enni valamit – lehetőleg soha ne legyen üres a gyomrod. Ha éppen nincs lehetőséged rendesen enni, szopogass árpa- vagy szőlőcukrot.

• A rosszullétek azért gyakoribbak reggelente, mert akkor hosszabb ideje nem ettél, ezért a vércukorszinted alacsony. Ha ébredéskor nagyon kellemetlen a közérzeted, egyél egy kis kekszet vagy egy banánt felkelés előtt. Szintén segíthet, ha késő este, mielőtt lefeküdnél, bekapsz valami kis rágcsálnivalót.

• Válassz enyhe ízű, magas szénhidráttartalmú ételeket – például teljes kiőrlésű kenyérből készített pirítóst, kekszet, kétszersültet, rizst vagy burgonyát. Fogyassz nem savanyú gyümölcsöket és zöldségeket. Ezenkívül érdemes kerülnöd a zsíros húsokat és az olajban sült ételeket.

• Kövesd szervezeted jelzéseit, amikor étkezel, de a cél egy egészséges és kiegyensúlyozott étrend legyen. Előfordulhat, hogy szokatlan ételeket kívánsz meg, esetleg olyanokat is, amelyeket egyébként nem szeretsz. Ésszerű határokon belül engedhetsz a csábításnak.

• Próbálj jót aludni éjszaka és – ha teheted – pihenj egyet napközben is. Érdemes arra is ügyelned, hogy minél kevesebbet stresszelj. A legtöbb nő különösen fáradtnak érzi magát a terhesség első heteiben, ettől pedig az émelygés csak még rosszabb lesz.

• Igyál sok vizet, gyümölcslevet és fölözött tejet – a kávét és az alkoholt viszont hagyd ki.

• Próbáld ki az akupunktúrát – sok nő esküszik rá.

• Ha rendszeresen rosszul vagy, amikor autóval vagy vízi járművel utazol, próbáld kerülni a hosszú autó- vagy hajóutakat. A mozgás ugyanis sajnos súlyosbíthatja az émelygést.

• Kerüld a cigaretta- és a kipufogófüstöt, mert émelygést idézhet elő.

• A gyömbér az egyik legismertebb gyógyhatású szer. A gyömbértea nagyon hatékony és a legtöbb egészséges élelmiszereket árusító üzletből beszerezhető, de enyhe esetekben a gyömbérdiós keksz és a gyömbérsör is elegendő lehet.

• Próbáld ki a tengeribetegség elleni karkötőt, amely aktivál egy akupresszúrás pontot a csuklódon és könnyen beszerezhető a helyi patikákban is.

Ha semmitől sem vagy jobban, nyugtasd meg magad azzal a ténnyel, hogy a reggeli rosszullétet az egészséges terhesség egyik jelének tartják, de rendszerint a 14-16. hét környékén elmúlik. Lehet, hogy úgy érzed, ez most sovány vigasz, de – ha mást nem is – legalább reményt ad egy happy endre.
Hiba történt, kérjük, próbálkozz később.
Oldal betöltése folyamatban...