Oldalunk használatával Ön elfogadja a cookie szabályzatunkat.
További részletek 

close

Egy lépésnyire a sporttól

Nem kell hanyatt-homlok rohannod a tornaórára vagy az edzőterembe, ha tenni akarsz az egészségedért. Elég, ha csak kimész a négy fal közül. Ez a megoldás nemcsak olcsó, de környezettudatos is.

Heti néhány óra könnyű vagy mérsékelt tempójú mozgás segít a stressz levezetésében, energetizál és egészségmegőrző hatása van a terhesség alatt is. Ráadásul minél erősebb vagy, annál könnyebben viselik izmaid a kisbaba súlyának gyarapodását. A testmozgás révén elkerülheted a hát és a láb túlerőltetését, búcsút mondhatsz a hát- és lábfájásnak (vagy legalábbis enyhítheted azokat), és csökkentheted a lúdtalp kialakulásának esélyét.

Jó hír az is, hogy a rendszeres sport eredményeképpen tested könnyebben tud majd megbirkózni a szülés nehézségeivel.
Mindehhez nem feltétlenül kell bérletet váltanod egy edzőterembe vagy felfogadni egy személyi edzőt. Formában tarthatod magadat ennél egyszerűbben is. Csak nézz szét otthon vagy a környéken, ahol élsz. Lássuk, mi mindent tehetsz az erőnlétedért különösebb anyagi és időráfordítás nélkül!

Séta

A séta biztonságos testedzési forma egy várandós nő számára. Kezdetben csak egy-két kört menj a háztömb körül, később viszont – ahogy erősödsz – növelheted a távolságot.
Ha korábban nem sokat sétáltál, 20-30 perc hetente 3-szor épp elég lesz. A fittebb kismamák edzésnapokon 30-40 percet is beiktathatnak a napirendjükbe.

Futás

Ha gyakorlott futó vagy, egyszerűen hallgass a testedre a babavárás idején. Amikor valami azt súgja, lassítani kell, netán meg kell állni, lassíts és állj meg. Főleg akkor, ha nyomást érzel az alhasad táján és a lábadban.

Kerékpározás

A babavárás első pár hónapjában ideális sportág a biciklizés, mivel a baba éppen a medencetájék alján időzik. Persze – ahogy máskor is – egy váratlan baleset sérülést okozhat, ezért a biztonságotok érdekében válaszd inkább a terembiciklit! Egyrészt nem fogsz leesni róla, másrészt folyamatosan ellenőrizheted a pulzusodat és a tekerés tempóját.

Tánc

A tánc remek testgyakorlás és tökéletes lehetőség arra, hogy emberek között legyél. Mindenféle tánc szóba jöhet a várandósság alatt, de ne felejtsd el, hogy az ugrálást és a hirtelen mozdulatokat kerülnöd kell!

Úszás

Pont egy uszoda közelében laksz? A víz különösen kellemes lehet a babavárás idején, hiszen úszás közben súlytalannak érezheted magad, miközben a hullámok körülölelik a testedet. Az aquafitnesz (amelynek létezik kimondottan várandósok számára kifejlesztett változata is) és az úszás rendkívül kímélő sportágak, hiszen nincs ütközésveszély és a terhesség bármely fázisában el lehet kezdeni – akár az utolsó pár hétben is.

A terhességed vége felé már kerüld az oldalirányú mozdulatokat az aquafitnesz órán. Ügyelj arra is, hogy ne melegedj túl és ne is erőltesd magad meg nagyon: nyugodt tempóban úszkálj. Az egészséged érdekében tartsd a pulzusodat 140 alatt, valamint kerüld a melegvizes és termálmedencéket.

Hiba történt, kérjük, próbálkozz később.
Oldal betöltése folyamatban...