Oldalunk használatával Ön elfogadja a cookie szabályzatunkat.
További részletek 

close

A kismama étrendje

Ugye, milliószor hallottad már, hogy egy terhes nőnek kettő helyett kell ennie? Nagy különbség van azonban aközött, hogy kettő helyett vagy kettőért eszel. Különösen, hogy a „második” illető még fejlődésben van. Összegyűjtöttük neked, mi mindent érdemes szem előtt tartanod étkezéseid tervezésénél, ha gyermekáldás elé nézel.

Magától értetődő, hogy a helyes étkezés rendkívül fontos, amikor gyermeket vársz. Ez mégsem jelenti azt, hogy kétszer annyit kellene enned. Nagyfokú tudatosságot és változatosságot viszont annál inkább. Meg persze annak figyelembe vételét, hogy mennyit mozogsz a terhesség hónapjaiban. Az sem titok, hogy egy szempillantás alatt nem kívánt pluszkilókkal gyarapodhatsz, amelyektől nem könnyű a terhesség után megválni. Kiegészítésnek többnyire éppen elég egy extra étkezés, mondjuk egy pohár tej, egy szendvics vagy egy banán naponta.

Mit egyél, ha babát vársz?

Alapvetően nem kell változtatnod megszokott étkezéseiden. Feltéve, hogy már eddig is változatosan, kiegyensúlyozottan táplálkoztál, gondoskodva arról, hogy minden szükséges tápanyaghoz hozzájusson a szervezeted. Ne feledkezz meg arról, hogy a te jó közérzeted hatással van születendő kisbabád közérzetére is. Ezért az előtted álló kilenc hónapban ne tagadj meg semmit a szervezetedtől, amire szüksége van.

Ha szem előtt tartod a következő nyolc táplálkozási alapelvet, jót teszel magadnak és a gyermekednek is:

1) Fogyassz sok kenyeret és gabonát. Válaszd a teljes kiőrlésű termékeket, amelyek sok rostot tartalmaznak. Ezzel elejét veheted a székrekedésnek.

2) Minden étkezéskor fogyassz gyümölcsöt és zöldséget, naponta hatszor. A gyümölcsök és a zöldségek ugyanis rengeteg szénhidrátot, antioxidánst tartalmaznak, és persze a bennük lévő vitaminok és ásványi anyagok is nélkülözhetetlenek.

3) Ne múljon el nap anélkül, hogy burgonya, rizs vagy tészta került volna a tányérodra. Ezek az élelmiszerek ugyanis – amellett, hogy szénhidrátban gazdagok – értékes vitaminforrások is.

4) Egyél halat minél gyakrabban. A halak fontos zsírsavakat tartalmaznak, amelyek alapvető fontosságúak a magzat agyának egészséges fejlődéséhez. Emellett a halhús fontos vitaminok és ásványi anyagok tárháza, többek között D-vitamint, jódot és szelént tartalmaz – hogy a jótékony hatású Omega-3 zsírsavakról ne is beszéljünk.

5) Ne maradjanak ki a tejtermékek az étrendedből. A bennük lévő kálcium ugyanis nagyon fontos a baba csontjainak és fogainak egészségéhez. Mivel a kálcium a zsíros és sovány tejtermékekben is megtalálható, bátran választhatod a zsírban szegény termékeket is.

6) Válaszd a sovány sült húsokat és felvágottakat! A hús több más jótéteménye mellett elsőrangú protein- és vasforrás. Fontos, hogy húsból és felvágottból mindig frisset vásárolj.

7) Kevés vajat, margarint és olajat használj! Azt viszont fontos tudnod, hogy a zsírszegény nem azonos a zsírmentessel. A kisbabádnak többféle zsírfajtára van szüksége – például ahhoz, hogy az idegrendszere egészségesen fejlődjön.

8) Igyál sok vizet – legalább két litert naponta –, viszont ne ess túlzásokba a napi cukor- és sófogyasztás terén.

Hiba történt, kérjük, próbálkozz később.
Oldal betöltése folyamatban...