Oldalunk használatával Ön elfogadja a cookie szabályzatunkat.
További részletek 

close

Alvás 3-6 hónapos korban

A kisbaba már felismeri, mi a különbség nappal és éjszaka között, ez pedig lehetővé teszi, hogy mostantól stabilabb alvási szokásai alakuljanak ki. Itt az ideje a lefekvés előtti rituáléknak és a plüssmackónak!

A három-négy hónapos baba napi 13-15 órát alszik. Ebben az időszakban a legfontosabb történés, hogy végre-valahára különbséget tud tenni a gyerek nappal és éjszaka között.

Az alvás és az evés kapcsolata

Az első pár hónapban a baba még gyakran elalszik evés közben, ám ez később egyre kevésbé lesz jellemző. Használd ki a megváltozott helyzetet! Próbáld rávenni a gyereket az alvásra: tedd le délelőtt és délután is, miután jóllakott és játszottatok. Mutasd meg neki, hogy az alvás nem szükségszerűen függ össze az evéssel.

Amikor leteszed aludni a babát, ne tarts vele túl sok szemkontaktust. Súgj inkább a fülébe valami nyugtatót és ringasd egy kicsit.

Nem akarok aludni!

Sok baba rögtön tiltakozni kezd, amint leteszik aludni és beletelik egy kis időbe (9-15 percbe), mire beletörődik, hogy eljött az alvás ideje. Ha sírdogálna, nyugtatgasd. Meg kell értetned vele, hogy az, hogy leteszed aludni, nem a büntetése azért, mert elfáradt.

A rutin hatalma

Hosszú távon célravezetőbb altatás helyett inkább egyszerűen hagyni elaludni a gyereket. Lassacskán eljön az elalvás előtti szertartások ideje. A gyerekek ugyanis szeretik az olyan ismétlődő, rutinszerű dolgokat, mint például az esti fürdés, a pizsamafelvétel, a mese vagy az altatódal a jóéjt-puszi előtt.

A gyerekek körülbelül négy hónapos koruktól már képesek egy megszokott plüssállathoz vagy puha takaróhoz ragaszkodni. Ezek a tárgyak ideiglenesen „szülőhelyettesként” funkcionálnak: amikor épp nem vagy a szobában, a plüssállat vagy a takaró képes biztonságérzetet nyújtani.

Hiba történt, kérjük, próbálkozz később.
Oldal betöltése folyamatban...