close

Hát- és medencetájéki fájdalom

A várandós nőknek több mint a fele szenved hát- és medencetájéki fájdalomtól. Ez nem meglepő annak fényében, hogy az ínszalagok a szülésre készülve teljesen megfeszülnek a testnek ezen a tájékán.

A várandósság idején a medence pár millimétert tágul, az ínszalagok puhábbá, az ízületek pedig lazábbá válnak annak érdekében, hogy megkönnyítsék a baba útját a szülőcsatornában. Az ízületek lazulása sajnos nem kellemes dolog. Vannak nők, akik olyannyira fájdalmasnak találják ezt a folyamatot, hogy fizioterapeuta segítségét igénylik, aki megtanítja őket, hogyan lazíthatják szakszerűen a medencét és az ízületeket.

Ágyéki és medencetájéki fájdalom

A legtöbb nő komoly fájdalmat érez, amely rendszerint a szeméremcsontnál és a medence hátsó részén jelentkezik. A fájdalom helye azonban változhat: sok nő egynél több helyen is érzi. Kismamáknál az is előfordul, hogy izomfeszülést éreznek a fenekükben, a hasukban vagy a medencealapi izmokban.

Szerencsére sok mindent tehetsz az efféle kellemetlenségek megelőzése és enyhítése érdekében.

Fájdalomcsillapító torna

A torna sok esetben képes enyhíteni a hát- és medencetájék fájdalmait. Próbálj erősíteni tornagyakorlatokkal minden nap és nyújts gyakran! Az aquafitnesz jótékony hatású az összes kismama számára – erre a problémára pedig egyenesen tökéletes.

Hogyan enyhítheted még a fájdalmat?
• Iktass be pihenőket napközben.
• Változtasd gyakran a testhelyzetedet.
• Kerüld az oldalra hajolgatást állás, járás és ülés közben.
• Ha ülő- vagy állómunkát végzel, ügyelj rá, hogy gyakran változtasd a testhelyzetedet.
• A fájó területekre tegyél hideg borogatást 15-20 percre.
• Viselj lapos sarkú cipőket, amelyeknél nem okoz gondot a fel- és levétel.

Egyéb fájdalomcsillapító módszerek

Sok kismama panaszkodik arra, hogy az ágyéki és medencetájéki fájdalom a nap vége felé fokozódik, ahogyan gyakori a vizesedés is. A torna azonban szerencsére a dagadás ellen is hatásos.

Célravezető lehet az is, ha sálat csavarsz a medencéd és a hátad alsó része köré, esetleg elasztikus övet viselsz. Persze egyénfüggő is, hogy ezek a módszerek mennyire válnak be. Egy öv azonban semmiképpen sem helyettesíti az izmokat – ezért mindig hasznos tornával is rásegíteni.

Szülés után

A fájdalom sajnos a szülés után is folytatódhat, ezért lehetőleg ne hagyd abba a tornázást. Ha az ízületeid nem elég rugalmasak és nagyon kinyúlnak a vajúdás alatt, a szülésznő javasolhat számodra némi fizioterápiát is, amely jelentősen javíthatja az életminőségedet. A fájdalomnak ez a típusa ugyanis rendkívül kényelmetlen és makacs tud lenni.

Te is éreztél már ágyéki vagy medencetájéki fájdalmat? Van pár tipped, hogyan enyhíthető? Neked bevált a védőöv? Meséld el nekünk tapasztalataidat!

Hiba történt, kérjük, próbálkozz később.
Oldal betöltése folyamatban...