Oldalunk használatával Ön elfogadja a cookie szabályzatunkat.
További részletek 

close

Felkészülés a szülésre

A szülésre való felkészülést sosem lehet elég korán elkezdeni.

A babavárás idején végzett testmozgástól nemcsak jobban (erősebbnek és energikusabbnak) fogod érezni magad, de kisbabádnak is jót teszel vele. Emellett pedig a rendszeres sport a szülést is megkönnyíti!

A sport mellett nagyon fontos a relaxáció és a légzőgyakorlatok rendszeres végzése. Ezek egyike sem olyasmi azonban, amit egyedül kellene végezned. Tekints rájuk úgy, mint páros időtöltésekre! Otthon pároddal együtt megpróbálhatjátok például a következőt. Feküdj le kényelmesen, párnákkal a fejed alatt, majd lélegezz mélyeket és érezd, ahogyan ellazulnak az izmaid. Ezután feszítsd meg a testedet, aztán lazítsd el újra. Közben – ha van kedved – hallgathattok nyugtató zenét is. Ha átéled a nyugalmat és a harmóniát, az ugyanolyan jót tesz neked, mint a kisbabádnak. A relaxálásban mindenképpen érdemes gyakorlatot szerezned, mert könnyebben el tudsz majd lazulni vajúdás közben.

Masszázs

A masszázs – amellett, hogy az intimitás kellemes érzésével ajándékoz meg – fájdalomcsillapító hatással is bír. Arra azonban ügyelj, hogy a babavárás idején kevésbé intenzív legyen, mint máskor! Olvass könyveket a kismamamasszázsról vagy járj szakképzett masszázsterapeutához. A forró fürdővel kombinált masszázs kellemesen ellazít és pihentet – különösen, ha fájdalmaid vannak.

Légzőgyakorlatok

A légzőgyakorlatok szintén nagyszerűen felkészítenek a szülésre. Számtalan variációjuk létezik, amelyet a kismamáknak javasolnak. Kérd meg védőnődet, hogy tanítsa meg neked a megfelelő módszert és gyakoroljátok a pároddal együtt!
Hiba történt, kérjük, próbálkozz később.
Oldal betöltése folyamatban...